Kontakt|018-25 95 13

Köpvillkor

 

Köpvillkor och information

Betalalternativ
På vår monteringsanläggning kan du betala med betalkort och kontant. Kort som accepteras är VISA och MasterCard. Du kan även bli fakturakund hos oss och då gäller:

Faktura, 14 dagar privatperson och företag.
Delbetalning 0% ränta 3, 6, 12 månader

Vid t.ex. faktura- eller delbetalning kan det komma att göras en kreditupplysning. Alla våra priser visas inklusive moms. Leverans för däck och fälg sker med bussgods eller DHL.

 

Klarna

Få först. Betala sen.

Dessa villkor för faktura gäller mellan dig och denna butik när du handlar varor, biljetter eller tjänster och du valt att betala med faktura.

När du väljer att betala med faktura erbjuder vi dig möjligheten att betala 14 dagar från dess att vi skickat varorna eller biljetterna för leverans, eller från tillgängligt datum för tjänsterna eller digitalt material. Vi överlåter vårt krav på betalning för ditt köp till Klarna Bank AB (“Klarna”). Klarna kommer att skicka en betalningsinstruktion till dig där du ska betala direkt till Klarna. För kontaktuppgifter och ytterligare information om Klarna, gå till klarna.se.

Om du tidigare valt att ansluta dig till tjänsten Månadsfaktura kommer fakturan istället att inkluderas i din månadsfaktura i enlighet med de villkor som gäller för Månadsfaktura.
Betala endast efter du tagit emot din order

Klarna erbjuder konsumenter Köparskydd, vilket bland annat innebär att du som konsument inte behöver betala för dina beställda varor förrän du har mottagit dem, samt att Klarna assisterar dig med problem som relaterar till ditt köp.

För mer information och instruktioner vänligen gå till: https://www.klarna.com/se/beskrivning-av-klarnas-koparskydd/.
Kostnader och avgifter

Vi tar ut en fakturaavgift om 0 kr per köp. Vid sen betalning skickas en påminnelse ut till dig där du åläggs att betala en påminnelseavgift. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta om 24,00 % plus gällande referensränta tillkommer. Sker ingen betalning därefter kan fordran komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma.
Kreditprövning och personuppgiftsbehandling

När du väljer att betala med faktura gör Klarna en kreditprövning. Om en kreditupplysning tas kommer du bli underrättad om detta samt få en kopia på kreditupplysningen skickad per post eller e-mail. Klarna behandlar dina personuppgifter för att uppfylla våra åtaganden enligt detta avtal och för de övriga syften som redovisas i vår Dataskyddsinformation. Dataskyddsinformationen hittar du här, eller på vår hemsida, och genom att använda Klarnas tjänster så bekräftar du också att du tagit del av denna Dataskyddsinformation. Vi behandlar dina personuppgifter bland annat för att utföra identifikation, kundanalys, kreditprövning, marknadsföring och affärsutveckling. Vi kan också komma att överföra dina personuppgifter till utvalda partners (såsom kreditvärderingsinstitut), som kan vara etablerade i en stat utanför EU/EES. Du hittar mer information om vår delning av personuppgifter, dina rättigheter i förhållande till dessa, hur du kan kontakta oss med frågor, eller vända dig till myndighet med klagomål, i Dataskyddsinformationen.

Klarna konto

Betala i din egen takt

Du betalar valfri summa per månad. Det lägsta belopp du kan betala är 1/24 av beloppet som återstår och inte mindre än 50 kr varje månad. Du kan när du vill betala hela det återstående beloppet. En administrationsavgift om 29 kr tillkommer på fakturan.

Exempel: Vid ett köp om 10000 kr är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.
Fast delbetalning

Fast delbetalning från Klarna innebär att du delar upp din betalning på 6, 12 eller 24 månader (och hos vissa butiker t.o.m. 36 månader). Du vet från början vilken din månadskostnad blir – och du vet när du har betalat klart.

Vid fast delbetalning beräknas räntekostnaden på det totala utestående beloppet, vilket betyder att månadskostnaden blir högre den första månaden och lägre den sista månaden.

I samband med köpet görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post. Om Klarna finner att du inte har tillräckligt betalningsutrymme för att fullfölja betalningsåtagandet förbehåller sig Klarna rätten att neka din ansökan om delbetalning.

Har du några ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen att ringa Klarna på telefonnummer 08 - 120 120 10. Måndagar till torsdagar har vi öppet 08.00–20.00, fredagar 08.00–18.00 och helger 10.00–17.00.

 

Klarna

Direktbetalningar

För klarna Direktbetalningar kan du läsa mer om villkoren på följande länk, https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/0/sv_se/user


Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.

Paypal

Du kan läsa mer om Paypals betalningsvillkor via länken, https://www.paypal.com/se/webapps/mpp/ua/useragreement-full?locale.x=sv_SE


Hämtas i butik

Kontakta oss innan för att kontrollera att varan finns i lager och inte är slutsåld.

Leverans

DHL
Normal leveranstid vid lagervara 1-3 dagar. Företag: Leverans dagen efter att ordern skickats från oss. När varorna finns i lager skickas de samma dag. Utkörning sker alltid med DHL, om inte du väljer att hämta ut varorna på terminalen.

Lagerstatus
VI HAR ETT STORT ANTAL DÄCK & FÄLGAR I LAGER. 

Däck & fälgar som är beställningsvaror tar endast 1-5 arbetsdagar att leverera till oss beroende på leverantör. 

Vid köp av kompletta hjul ingår alltid montering och balansering. Glöm inte att efterdra hjulen efter cirka 15-20 mil. De fälgar vi säljer är inte originalfälgar såvida detta inte anges. Observera att ET mått och bultcirkel kan skilja sig beroende på bilmärke.

Förlängd leveranstid
Vi ansvarar inte för leveranssvårigheter som beror på tredje part som t. ex leverantörer, speditionsföretag etc. 

City Däck Öresund AB tillämpar Distans- och Hemförsäljningslagen.

Kunduppgifter
Det är på köparens ansvar att tillse att den adress som uppgivits vid beställningstillfället är korrekt. Beställning i annan persons namn utan dennes medgivande polisanmäls.

Skydd av personuppgifter
I samband med registrering av din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Enligt GDPR har du rätt att få den information vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall oss. Vi försäkrar även att vi inte kommer att sälja eller överlåta några personuppgifter.

OBALANS & VIBRATIONER
En eventuell ombalansering måste alltid godkännas av oss i förväg. Vi tar ej emot returer p.g.a. obalans utan överlåter ombalansering till din lokala verkstad. Observera att klistervikter ibland kan lossna från fälgarna i transport och obalans kan uppstå. Ersättning utgår med högst 100 kr/hjul och endast mot uppvisande av kvitto innehållande datum, bilens registreringsnummer, utfört arbete, och momsspecifikation. Du måste ringa inom 7 arbetsdagar för reklamation av obalans/vibrationer.

Avboka er order
När en order skall avbokas så görs detta genom att e-posta oss på order@citydack.se. Du har rätt att avboka så länge varorna inte har bearbetats och lämnat lager. En bekräftelse på er avbokning kommer att skickas tillbaka till er e-post. Vid reklamation: Vänligen kontrollera först emballage, är det skadat anmäls detta i första hand till utlämningsstället, sedan kontaktas Däckfixaren. OBS! Kontrollera alltid att du fått rätt saker du beställt. Vid felleverans, kontakta oss för åtgärd. Hjul som varit monterade och körda på bil returneras ej. Saker som skickas tillbaka till oss med mottagarfrakt eller annat sätt än vi angett tas inte emot. Vid outlösta varor debiteras konsumenten 125 kr per kolli.

Kollinumret på din order skickas till din uppgivna e-post samma dag som din order har skickats från oss på Däckfixaren.

Reklamation av vara
Rätt till reklamation gäller endast då felet är ursprungligt, dvs. fabrikationsfel i varan i enlighet med det som är beskrivet i Konsumentköpslagen. Om felet t.ex. gäller däck som inte är runt, skev fälg eller liknande, märks detta omedelbart. Du bör då kontakta oss omgående, senast inom 7 dagar. 

Observera även att vibrationer, stötig eller spårig gång och vobblande känsla, är vanliga fenomen då bilar förses med stora fälgar. Lågprofilsdäck är inte lika förlåtande mot dåliga vägar, slitna bussningar i framvagnen och liknande. Kund ansvarar själv att sommardäck som beställs uppfyller de krav som biltillverkaren ställer på däcket enligt bilens registreringsbevis, i form av belastningsklass och hastighetsklass. Vinterdäck behöver endast uppfylla bilens krav på belastningsklass. Skador som uppkommit p.g.a. ovarsamhet, stenskott, parkeringsskador, lågt lufttryck, verktyg i samband med montering/demontering eller balansering m.m. omfattas inte av garantin. Transportskadade varor får ej monteras på bilen och sedan reklameras. 

Ångerrätt och returer
Som privatperson har du enligt Distansavtalslagen rätt att ångra ett köp inom 14 kalenderdagar från mottagandet. För att begära ångerrätt enligt Distansavtalslagen måste du först kontakta oss. Returfrakten sker alltid på din bekostnad och på ditt ansvar, enligt Distansavtalslagen §18  (vad gäller förpackning, emballage och eventuell ersättning från transportbolaget). Detta gäller självklart inte om vi skickat en vara som ej var den som kunden beställt. Tänk på att du som kund bär ansvaret för återsändningen av produkten. 

Varor tas endast i retur efter överenskommelse. Vid retur av levererade varor debiteras 10 % i returavgift. Vid kompletta uppsättningar däck och fälgar debiteras 15%. Returfrakten samt våra fraktkostnader då varan skickades till dig betalar du. Varorna skall vara felfria och i originalförpackning. Oemballerade varor skickas på avsändarens egen risk. Avbeställning eller ändring efter att hjulen monterats debiteras med 150,00 kr per hjul. Ändring, retur eller avbeställning av varor som redan expedierats, debiteras med en fraktkostnad på 150 kr per vara. Observera att om varan är skadad vid returtillfället, debiteras 30% av totalsumman. Varorna ska levereras i det skick du mottagit dem av oss. 

Vill du ändra eller avbeställa din order? Ring oss så fort som möjligt. Du kan helt ändra eller avbeställa en order som avser däck eller fälgar så länge din order ej har expedierats. Du kan helt ändra eller avbeställa en order som avser kompletta hjul innan hjulen har monterats.

Obs! För hjul/däck som är demo eller begagnade gäller inte returrätt eller öppet köp.

Citat från Konsumentverket
"Om du har köpt en vara är du skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du har rätt att göra sådana ingrepp i varan som är nödvändiga för att undersöka den. Naturligtvis ska du vara försiktig och inte göra en mer omfattande undersökning än nödvändigt. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten." 

Falska beställningar polisanmäls (IP-adress registreras). Beställning i annan persons namn utan dennes medgivande polisanmäls.

Övrigt
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel och förbehåller oss rätten till ändring. Vi reserverar oss även för slutförsäljning samt prisändringar p.g.a. ändrad moms eller onormalt stora förändringar i valutaläget eller inköpspriser.

 


Copyright 2021 Däckfixaren i Uppsala AB

Vi, och våra partner, använder cookies för att tillhandahålla våra tjänster. Genom att använda vår webbplats godkänner du användningen av cookies på det sätt som beskrivs i vår policy för cookies.